20-b

TEOG HAZIRLIK SİSTEMİ (THS)

Özel TEK Ortaokulu; Öğrencilerin liseye geçiş sisteminde uygulanan sınavlarda başarıya ulaşmaları için gerekli alt yapıyı kurmuştur. Yıllardır uyguladığı sistemli ve disiplinli eğitimiyle başarılara imza atan kurumumuz, yeni eğitim anlayışıyla akademik başarı sağlayacak ve öğrencilerimizin hayallerindeki liselere yerleşmelerinde bir kapı aralayacaktır. 3 aşama olan sistemimizin  2. ve 3. Aşamaları tamamen  TEOG  Hazırlık Sistemimizi  ( THS ) oluşturur. Yıl içinde yapacağımız  Türkiye  geneli  sınavlar  ile öğrencimizin başarısı takip edilerek  durumu tespit edilecektir. TEOG hazırlık çalışması; sadece 8. Sınıfta değil 5. 6. ve 7. Sınıflarda da başlatılarak öğrencinin sağlam bir alt yapı ile yetişmesini hedefler.

Uzun dershane ve okul deneyimimiz ile her öğrenciyi kendi zirvesine çıkartmayıo hedefliyoruzve bu sayede Türkiye’nin en başarılı öğrencilerini yetiştiriyoruz.

TEK KOLEJİNDE TEOG HAZIRLI SİSTEMİ 3 PERİYOTTA İLERLER:

1.Periyot

Bu periyotta güçlü bir akademik program uygulanır.Yni tüm konular kusursuz bir şekilde öğrenciye aktarılarak öğrenme gerçekleştirilir.Merkezi yazılı sisteminin 6 temel dersinin alt yapıları yapılandırmacı eğitim anlayışı ile sağlam temeller üzerine kurulur.

2.Periyot

TEOG Hazırlık sistemimizin 2. periyodunda genel amacımız öğrencilerimizin test tekniğinde başarılı olmasıdır.Bunun için öğrencinin kurum içinde verimli ders çalışması,test çözmesi ve yapılan sınavlarla desteklenmesi gerekmektedir.Yapılan bu çalışmalar ile desteklenmesi gerekmektedir.üYapılan bu çalışmalarla öğrencinin eksiklerinin tespiti ve doğru bir şekilde eksiklerinin giderilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.TEK Ortaokulunda öğrencilerimizin deneme ve sonuçları rehber öğretmen eğitim koçu ve branş öğretmenleri tarafından incelenerek değerlendirmeye tabi tutulur.Öğrencimizin gelşmesi için takviyeler yapılır.

3.Periyot

Bu periyot TEK Otraokulundaki çalışmalarımızın son ve can alıcı kısmıdır.TEOG sınavı hedeflenerek planlanan ve uygulanan akademik dersler ,okul sonrası çalışmaları ,cumartesi dersleri,düzenli uygulanan deneme sınavlarını sonuçlarına göre düzenlenen birerir eğitim lerin yapıldığı kişiye özgü çalışmalardır.

“Konu Yetişmedi” Kaygısına Son!
Etüt Çalışma Sistemi (EÇS) İle Eksiklerinizi Tamamlıyoruz..

Özel TEK Ortaokulu’nun en önemli hizmetlerinden birisi de hiç şüphesiz etüt çalışmalarıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayladığı haftalık ders müfredatının yanı sıra, uzman eğitim ve öğretim kadromuz tarafından hazırlanan etüt çalışmalarımızda; Eğitim Koordinatörlüğü’ne bağlı Rehberlik ve Ölçme Değerlendirme uzmanlarımız tarafından eksikler tespit edilmektedir. Tespit edilen eksiklikler konu(ünite) bazında, bireysel veya sınıf içerisinde düzenlenecek etüt saatleri ile giderilecektir. Etkili öğrenmenin temelinde dersi iyi dinlemek ve sistemli çalışmak yatar. Özel TEK Ortaokulu olarak, kalıcı öğrenmeyi sağlayabilmek için, daha fazla tekrar ve uygulama yapmayı kendimize görev bilmekteyiz. Çağdaş eğitim sistemini benimseyen, teknolojik alt yapısı ve donanımı ile bilgi kaynaklarına hızla ulaşabilen, kendi geçmişinden ve kimliğinden güç alarak geleceğe yön verebilen, eğitimin etik değerlerine bağlı bireyler yetiştirmek, ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetişmesine katkıda bulunma gayreti içerisinde olmayı sürdüreceğiz.

2
8

MATEMATİK KUR SİSTEMİ

Bu kur sisteminin amacı temel matematik bilgilerinden başlayarak matematiksel işlem ve kurallarını aşamalı olarak öğretmek, geliştirmek ve pratikleştirmektir. Eğitim ve öğretimin her kademesinde gerekli olacak matematiksel bilgileri kendi düzeylerindeki sınıflarda motive olunmuş halde maksimum odaklanmayla öğrencilerimizin başarıya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu sistem 2. ve 3. periyotlarımızda kullanılacaktır.

Bu programın hedefi  bilgi edinmeyi amaç edinen  eksiksiz bi şekilde akademik kariyerlerine  hazırlamaktır.Kur sistemi Matematik dersinde yoğunlukla kullanılacak olup çok ihtiyaç duyulması halinde diğer branşlarda sisteme dahil edilicektir.

Kur sistemi sayesinde kitlesel olarak eksik kalınan konularda aynı branş ve kademelerde bulunan öğrenciler bir araya getirilerek “Toplu Başarı Sistemi ” uygulanacaktır.Bu sistemi başarıyla tamamlayan veya  başarısı sayesinde bu sisteme katılmayan öğrenciler ödüllendirilecektir.Sistemin amacı okulumuzda bireysel değil kitlesel başarıyı sağlamaktır.

MAOTİK SİSTEM

Maotik  yöntem  (buldurma yöntemi) Sokrates’in felsefi tartışmalarda uyguladığı yöntemin öğretime uygulanmış  şeklidir. Buldurma yöntemi  soru – cevap , tekrar,problem çözme, beyin fırtınası  vb. tekniklerin kullanılmasından oluşur. Maotik sistemin  amaç ve işlevleri şöyle sıralanabilir;

  • Yapıcı ve üretici düşünmek için özendirici bir ortam oluşturmak.
  • Öğrenme faaliyetlerine (derse-konuya) karşı ilgi uyandırmak.
  • Bilgileri zihinde sistemleştirmek analitik düşünceleri uyarmak.
  • Sorun çözme tekniğinin temel kurallarını öğrenme.
  • Nesnel değerlendirme yeteneğini geliştirmek.
  • Öğrencinin yapacağı yeni incelenme ve çalışmalarda rehberlik etme.
  • Düşünceleri bir düzen içinde toparlayıp anlatabilme imkanı sağlamak.
  • Öğrencinin faydalı sosyal ilgi ve alışkanlıklarını geliştirmek.
  • Öğrencileri iş birliği halinde çalışmayı öğrenecek şekilde yetirmek.
  • Öğrencilere grup halinde düşünebilme becerilerini kazandırmak.
  • Yeni değer ve tutumları cesaretlendirmek.
  • Kavramları uygulamaya teşvik etmek.
  • Öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerini sağlamak.
  • Öğrencilerin dikkatini sağlamak.
  • Düşünmeye özel bir yön vermek.
9
student

ÜNİVERSİTE HAZIRLIK SİSTEMİ (ÜHS)

TEK KOLEJİNDE ÜNİVERSİTE HAZIRLI SİSTEMİ 3 PERİYOTTA İLERLER:

1.Periyot

TEK Anadolu Lisesinde ögrenci ve velilerimizde üniversiteye hazirlik dönemi ile ilgili farkindalik yaratma çalismlari 1. periyotta baslar.Ögrencilerimizin basarilarini ,beklenti,ilgi ve yeteneklerini gözlemleyerek uzman egitim kadromuz ile geleceklerine yön veriyoruz. 1.Periyottaki genel amacimiz; 9. ve 10. sinif ögrencilerimizin YGS-LYS için temellerini saglam kurmak, bir sonraki programa geçisini saglamaktir.Ögrencilerimize, 9 ve 10. sinif müfredatinin YGS-LYS sinavlarina olan etkilerini göz önüne alarak;
.Temel Matematik,Türkçe,Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri
.Konu Sonu Tarama Sinavlari
.Ünite Degerlendirme Sinavlari
.Genel Deneme Sinavlari ile tamamlama ve pekistirme sinavlari yapiyoruz.
Ögrencilerimize hafta içi ve hafta sonu toplam 45 ders saati ile özel ders ve dershane gibi zaman ve paradan ek yük getiren bütün unsurlari ortadan kaldiriyoruz.

2.Periyot

YGS-LYS hazirlikta tamamlayici ve pekistirici çalismalarimizi 2. periyotta sistematik bir sekilde sürdürüyoruz. 11.Sinifi kapsayan bu çalismalarimizda ögrencilerimiz hem Anadolu Lisesi müfredatini hemde YGS ünitelerini tamamlar.
11. siniftaki MEB ortak ve seçmeli dersler üniversiteye giris sinavlarinin 2 basamagi olan LYS’ye yöneliktir.
.Ögrencilerimizin alanlarinda basarili olabilmeleri için sayisal gruplarda Matematik
.Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri ,esit agirlik gruplarinda Matematik,Türkçe,Tarih,Cografya,Felsefe dersleri seçmeli ders olarak tercih edilmistir.
.Ünite sonu konu tarama testleri ve genel deneme sinavlari
.Tarama sonuçlarina göre çizgi alti çalismalari ve takviye dersleri
.Yariyil ve yaz tatilinde kamp programlari(MEB Onayli)uygulanmaktadir.

3.Periyot

Üniversite hazirlik sistemimizin son asamasi olan 3.Periyodumuzda Anadolu Lisesi müfredati ve tüm YGS ve LYS ile tekrardan ele alinarak,ögrencilerimizin sinava hazirlik asamasi tamamlanmis olur.12. sinif MEB zorunlu ve seçimleri dersleri üniversiteye giris sinavlarinin 2. basamagi olan LYS’nin konularidir.Bu nedenle derslerde ki konu anlatimi ve çözümleri LYS müfredati temel olarak yapilir.
.Sayisal gruplarda Tarih,Cografya,Felsefe dersleri,esit agirlik gruplarinda ise Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri verilerek ögrencilerimizin YGS’de yüksek puan alamlari hedeflenir.
.Ünite sonu konu tarama testleri ve genel deneme sinavlari
.Tarama sonuçlarina göre çizgi alti çalismalari ve takviye dersleri
.Yariyil ve yaz tatilinde kamp programlari(MEB Onayli)uygulanmakadir

5-b

ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ (ÖBTS)
Her Öğrencimiz “Özel”

Birebir takip sistemi eğitimlerimiz ve çalışmalarımızda fark ettiğimiz ve geliştirdiğimiz özel bir sistemdir. Her bir öğrencimizi 5 farklı öğretmen tarafından sadece derslerde değil, ders dışında da takip eden özel bir program. Öğrenci takip sistemiyle hedeflerimiz; problemlerin vaktinde teşhisi, öğrencinin tanınması, öğretmen- veli  iletişimi, ödev sorumluluğu, sosyal kendini ifade eden bir nesil yetiştirmektir.

TEK Eğitim Kurumlarında öğrencilerin rehber öğretmenleri ve her öğrenciye kendi hedefleri doğrultusunda kısa vadeli çoklu hedefler vermektedir.Öğrencileri çizelgelerle kontrol ederek onların motivasyonlarını her zamana canlı tutmaya çalışmaktadırlar.

Eğitim Koçları öğrencinin çalışmalarını gözden geçirip haftalık ve aylık durum değerlendirmeleri ile verilen hedeflerin uygulanıp uygulanmadığını irdelerler.Böylelikle öğrencinin sonuçta başarıya ulaşması sağlanır.

.

3

SİSTEMAİK TEKRAR SİSTEMİ

Tekrarını Yap, Hedefini Kap!

Başarıyı hedeflemede ve ders çalışmada en önemli kısım tekrardır. Sistematik Tekrar Sistemi (STS) hem zamandan tasarruf etmenizi hem de bilgileri hatırlamanızı sağlayan verimli bir sistemdir. Öğrencilerimiz öğrendikleri bilgilerin %80’ini özel bir çaba sarf etmeden  maalesef ilk 24 saat içinde unuturlar. Okulumuz bu sistem ile öğrenmenin kalıcı olmasını hedefleyerek her dersin sonunda sistematik tekrarı yapar. Sistematik Tekrar Sistemi’nde hedef; bilginin en az  %80’ inin kalıcı hafızaya yerleşmesidir.

.

Ders İşlemek ve Öğrenmek Bu Kadar Kolay Olmamıştı!

Günümüz teknolojisi her alanda olduğu gibi eğitim sektörüne de yenilikler getirmiştir. Bilgiye ulaşmanın en kolay yolu olan teknolojik ürünler, artık okulumuzda da eğitim araç ve gereçleri arasında yoğun bir şekilde yer bulmaya başlamıştır. Bir dönem tepegöz, video, televizyon, radyo gibi unsurların kullanıldığı eğitim sektöründe artık bu materyallerin yerini tartışmasız bir şekilde bilgisayarlar, projeksiyon cihazları ve akıllı tahtalar almaya başlamıştır. Akıllı tahtada önceden hazırlanan ders sunumları yansıtılıp üzerinde rahatlıkla işlemler yapılarak saklanabilmekte ve kaybolmadan tekrar kullanılabilmektedir. Ders sırasında kaynağa ihtiyaç duyulduğunda arama motorları vasıtası ile ihtiyaç duyulan belgeye ulaşılabilmektedir. İstenirse o gün işlenen konu okulun web sitesine aktarılarak o gün okula gelemeyen öğrencinin derslerini takip edebilmesine imkân sağlamaktadır. Görerek eğitimin daha kalıcı olduğu düşünüldüğünde akıllı sınıfların yaygınlaşmasının önemi de ortaya çıkmaktadır.  Okulumuz da Akıllı tahta ile ;

  • Daha ETKİLEYİCİ
  • Daha İLGİ ÇEKİCİ
  • Daha YARATICI
  • Daha HEYECAN VERİCİ dersler işlenmektedir.

Kendimizi Denetliyoruz!

Bu sistemde alanların da uzman olan öğretmenlerimiz, büyük bir güven ve hoşgörüyle birbirlerini denetlemektedirler. 1. Periyot olan okul aşamasında öğrencilerin öğrenme konusundaki eksikliklerini saptanarak, 2. periyot da farklı bir öğretmenin derse girmesiyle çapraz denetleme sistemi yerine getirilmiş olur. Bu sistemde amaç eğitim kalitesini yükseltmek olup, yapılan çalışmalarla eksiksiz öğrenme kalıcı hale getirmektedir.

Bu programımızda hedef;yapılacak AR-GE çalışmaları sayesinde eğitim kalitesini yükseltmektir.Kendi alanında derse giren ,öğrencilerini yakın takibe alan başarının mimarı saydığımız öğretmenlerimiz büyük bir aile yapısı içerisinde birbirlerini denetlemektedir.

Aynı branşta görev yapan iki öğretmenimizin belirli periyotlarda,ATP sistemine bağlı olarak öğretmen değişim sistemi sayesinde birbirlerinin denetleyicisi olarak derslerine girmesi ile meydana gelir.Programımızın amacı ;Öğrenci veli memnuniyetini artırmak ve öğrencinin almış olduğu eğitimi yakından takip ederek, Öğretmen Başarı Sistemi‘ni oluşturmaktadır.

+ TEOG Hazırlık Sistemi(THS)
20-b

TEOG HAZIRLIK SİSTEMİ (THS)

Özel TEK Ortaokulu; Öğrencilerin liseye geçiş sisteminde uygulanan sınavlarda başarıya ulaşmaları için gerekli alt yapıyı kurmuştur. Yıllardır uyguladığı sistemli ve disiplinli eğitimiyle başarılara imza atan kurumumuz, yeni eğitim anlayışıyla akademik başarı sağlayacak ve öğrencilerimizin hayallerindeki liselere yerleşmelerinde bir kapı aralayacaktır. 3 aşama olan sistemimizin  2. ve 3. Aşamaları tamamen  TEOG  Hazırlık Sistemimizi  ( THS ) oluşturur. Yıl içinde yapacağımız  Türkiye  geneli  sınavlar  ile öğrencimizin başarısı takip edilerek  durumu tespit edilecektir. TEOG hazırlık çalışması; sadece 8. Sınıfta değil 5. 6. ve 7. Sınıflarda da başlatılarak öğrencinin sağlam bir alt yapı ile yetişmesini hedefler.

Uzun dershane ve okul deneyimimiz ile her öğrenciyi kendi zirvesine çıkartmayıo hedefliyoruzve bu sayede Türkiye’nin en başarılı öğrencilerini yetiştiriyoruz.

TEK KOLEJİNDE TEOG HAZIRLI SİSTEMİ 3 PERİYOTTA İLERLER:

1.Periyot

Bu periyotta güçlü bir akademik program uygulanır.Yni tüm konular kusursuz bir şekilde öğrenciye aktarılarak öğrenme gerçekleştirilir.Merkezi yazılı sisteminin 6 temel dersinin alt yapıları yapılandırmacı eğitim anlayışı ile sağlam temeller üzerine kurulur.

2.Periyot

TEOG Hazırlık sistemimizin 2. periyodunda genel amacımız öğrencilerimizin test tekniğinde başarılı olmasıdır.Bunun için öğrencinin kurum içinde verimli ders çalışması,test çözmesi ve yapılan sınavlarla desteklenmesi gerekmektedir.Yapılan bu çalışmalar ile desteklenmesi gerekmektedir.üYapılan bu çalışmalarla öğrencinin eksiklerinin tespiti ve doğru bir şekilde eksiklerinin giderilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.TEK Ortaokulunda öğrencilerimizin deneme ve sonuçları rehber öğretmen eğitim koçu ve branş öğretmenleri tarafından incelenerek değerlendirmeye tabi tutulur.Öğrencimizin gelşmesi için takviyeler yapılır.

3.Periyot

Bu periyot TEK Otraokulundaki çalışmalarımızın son ve can alıcı kısmıdır.TEOG sınavı hedeflenerek planlanan ve uygulanan akademik dersler ,okul sonrası çalışmaları ,cumartesi dersleri,düzenli uygulanan deneme sınavlarını sonuçlarına göre düzenlenen birerir eğitim lerin yapıldığı kişiye özgü çalışmalardır.

+ Etüt Çalışma Sistemi(EÇS)

“Konu Yetişmedi” Kaygısına Son!
Etüt Çalışma Sistemi (EÇS) İle Eksiklerinizi Tamamlıyoruz..

Özel TEK Ortaokulu’nun en önemli hizmetlerinden birisi de hiç şüphesiz etüt çalışmalarıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayladığı haftalık ders müfredatının yanı sıra, uzman eğitim ve öğretim kadromuz tarafından hazırlanan etüt çalışmalarımızda; Eğitim Koordinatörlüğü’ne bağlı Rehberlik ve Ölçme Değerlendirme uzmanlarımız tarafından eksikler tespit edilmektedir. Tespit edilen eksiklikler konu(ünite) bazında, bireysel veya sınıf içerisinde düzenlenecek etüt saatleri ile giderilecektir. Etkili öğrenmenin temelinde dersi iyi dinlemek ve sistemli çalışmak yatar. Özel TEK Ortaokulu olarak, kalıcı öğrenmeyi sağlayabilmek için, daha fazla tekrar ve uygulama yapmayı kendimize görev bilmekteyiz. Çağdaş eğitim sistemini benimseyen, teknolojik alt yapısı ve donanımı ile bilgi kaynaklarına hızla ulaşabilen, kendi geçmişinden ve kimliğinden güç alarak geleceğe yön verebilen, eğitimin etik değerlerine bağlı bireyler yetiştirmek, ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetişmesine katkıda bulunma gayreti içerisinde olmayı sürdüreceğiz.

2
+ Matematik Kur Sistemi
8

MATEMATİK KUR SİSTEMİ

Bu kur sisteminin amacı temel matematik bilgilerinden başlayarak matematiksel işlem ve kurallarını aşamalı olarak öğretmek, geliştirmek ve pratikleştirmektir. Eğitim ve öğretimin her kademesinde gerekli olacak matematiksel bilgileri kendi düzeylerindeki sınıflarda motive olunmuş halde maksimum odaklanmayla öğrencilerimizin başarıya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu sistem 2. ve 3. periyotlarımızda kullanılacaktır.

Bu programın hedefi  bilgi edinmeyi amaç edinen  eksiksiz bi şekilde akademik kariyerlerine  hazırlamaktır.Kur sistemi Matematik dersinde yoğunlukla kullanılacak olup çok ihtiyaç duyulması halinde diğer branşlarda sisteme dahil edilicektir.

Kur sistemi sayesinde kitlesel olarak eksik kalınan konularda aynı branş ve kademelerde bulunan öğrenciler bir araya getirilerek “Toplu Başarı Sistemi ” uygulanacaktır.Bu sistemi başarıyla tamamlayan veya  başarısı sayesinde bu sisteme katılmayan öğrenciler ödüllendirilecektir.Sistemin amacı okulumuzda bireysel değil kitlesel başarıyı sağlamaktır.

+ Maotik Sistem

MAOTİK SİSTEM

Maotik  yöntem  (buldurma yöntemi) Sokrates’in felsefi tartışmalarda uyguladığı yöntemin öğretime uygulanmış  şeklidir. Buldurma yöntemi  soru – cevap , tekrar,problem çözme, beyin fırtınası  vb. tekniklerin kullanılmasından oluşur. Maotik sistemin  amaç ve işlevleri şöyle sıralanabilir;

  • Yapıcı ve üretici düşünmek için özendirici bir ortam oluşturmak.
  • Öğrenme faaliyetlerine (derse-konuya) karşı ilgi uyandırmak.
  • Bilgileri zihinde sistemleştirmek analitik düşünceleri uyarmak.
  • Sorun çözme tekniğinin temel kurallarını öğrenme.
  • Nesnel değerlendirme yeteneğini geliştirmek.
  • Öğrencinin yapacağı yeni incelenme ve çalışmalarda rehberlik etme.
  • Düşünceleri bir düzen içinde toparlayıp anlatabilme imkanı sağlamak.
  • Öğrencinin faydalı sosyal ilgi ve alışkanlıklarını geliştirmek.
  • Öğrencileri iş birliği halinde çalışmayı öğrenecek şekilde yetirmek.
  • Öğrencilere grup halinde düşünebilme becerilerini kazandırmak.
  • Yeni değer ve tutumları cesaretlendirmek.
  • Kavramları uygulamaya teşvik etmek.
  • Öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerini sağlamak.
  • Öğrencilerin dikkatini sağlamak.
  • Düşünmeye özel bir yön vermek.
9
+ Üniversite Hazırlık Sistemi(ÜHS)
student

ÜNİVERSİTE HAZIRLIK SİSTEMİ (ÜHS)

TEK KOLEJİNDE ÜNİVERSİTE HAZIRLI SİSTEMİ 3 PERİYOTTA İLERLER:

1.Periyot

TEK Anadolu Lisesinde ögrenci ve velilerimizde üniversiteye hazirlik dönemi ile ilgili farkindalik yaratma çalismlari 1. periyotta baslar.Ögrencilerimizin basarilarini ,beklenti,ilgi ve yeteneklerini gözlemleyerek uzman egitim kadromuz ile geleceklerine yön veriyoruz. 1.Periyottaki genel amacimiz; 9. ve 10. sinif ögrencilerimizin YGS-LYS için temellerini saglam kurmak, bir sonraki programa geçisini saglamaktir.Ögrencilerimize, 9 ve 10. sinif müfredatinin YGS-LYS sinavlarina olan etkilerini göz önüne alarak;
.Temel Matematik,Türkçe,Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri
.Konu Sonu Tarama Sinavlari
.Ünite Degerlendirme Sinavlari
.Genel Deneme Sinavlari ile tamamlama ve pekistirme sinavlari yapiyoruz.
Ögrencilerimize hafta içi ve hafta sonu toplam 45 ders saati ile özel ders ve dershane gibi zaman ve paradan ek yük getiren bütün unsurlari ortadan kaldiriyoruz.

2.Periyot

YGS-LYS hazirlikta tamamlayici ve pekistirici çalismalarimizi 2. periyotta sistematik bir sekilde sürdürüyoruz. 11.Sinifi kapsayan bu çalismalarimizda ögrencilerimiz hem Anadolu Lisesi müfredatini hemde YGS ünitelerini tamamlar.
11. siniftaki MEB ortak ve seçmeli dersler üniversiteye giris sinavlarinin 2 basamagi olan LYS’ye yöneliktir.
.Ögrencilerimizin alanlarinda basarili olabilmeleri için sayisal gruplarda Matematik
.Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri ,esit agirlik gruplarinda Matematik,Türkçe,Tarih,Cografya,Felsefe dersleri seçmeli ders olarak tercih edilmistir.
.Ünite sonu konu tarama testleri ve genel deneme sinavlari
.Tarama sonuçlarina göre çizgi alti çalismalari ve takviye dersleri
.Yariyil ve yaz tatilinde kamp programlari(MEB Onayli)uygulanmaktadir.

3.Periyot

Üniversite hazirlik sistemimizin son asamasi olan 3.Periyodumuzda Anadolu Lisesi müfredati ve tüm YGS ve LYS ile tekrardan ele alinarak,ögrencilerimizin sinava hazirlik asamasi tamamlanmis olur.12. sinif MEB zorunlu ve seçimleri dersleri üniversiteye giris sinavlarinin 2. basamagi olan LYS’nin konularidir.Bu nedenle derslerde ki konu anlatimi ve çözümleri LYS müfredati temel olarak yapilir.
.Sayisal gruplarda Tarih,Cografya,Felsefe dersleri,esit agirlik gruplarinda ise Fizik,Kimya ve Biyoloji dersleri verilerek ögrencilerimizin YGS’de yüksek puan alamlari hedeflenir.
.Ünite sonu konu tarama testleri ve genel deneme sinavlari
.Tarama sonuçlarina göre çizgi alti çalismalari ve takviye dersleri
.Yariyil ve yaz tatilinde kamp programlari(MEB Onayli)uygulanmakadir

+ Öğreci Takip Sistemi
5-b

ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ (ÖBTS)
Her Öğrencimiz “Özel”

Birebir takip sistemi eğitimlerimiz ve çalışmalarımızda fark ettiğimiz ve geliştirdiğimiz özel bir sistemdir. Her bir öğrencimizi 5 farklı öğretmen tarafından sadece derslerde değil, ders dışında da takip eden özel bir program. Öğrenci takip sistemiyle hedeflerimiz; problemlerin vaktinde teşhisi, öğrencinin tanınması, öğretmen- veli  iletişimi, ödev sorumluluğu, sosyal kendini ifade eden bir nesil yetiştirmektir.

TEK Eğitim Kurumlarında öğrencilerin rehber öğretmenleri ve her öğrenciye kendi hedefleri doğrultusunda kısa vadeli çoklu hedefler vermektedir.Öğrencileri çizelgelerle kontrol ederek onların motivasyonlarını her zamana canlı tutmaya çalışmaktadırlar.

Eğitim Koçları öğrencinin çalışmalarını gözden geçirip haftalık ve aylık durum değerlendirmeleri ile verilen hedeflerin uygulanıp uygulanmadığını irdelerler.Böylelikle öğrencinin sonuçta başarıya ulaşması sağlanır.

.

+ Sistematik Tekrar Sistemi
3

SİSTEMAİK TEKRAR SİSTEMİ

Tekrarını Yap, Hedefini Kap!

Başarıyı hedeflemede ve ders çalışmada en önemli kısım tekrardır. Sistematik Tekrar Sistemi (STS) hem zamandan tasarruf etmenizi hem de bilgileri hatırlamanızı sağlayan verimli bir sistemdir. Öğrencilerimiz öğrendikleri bilgilerin %80’ini özel bir çaba sarf etmeden  maalesef ilk 24 saat içinde unuturlar. Okulumuz bu sistem ile öğrenmenin kalıcı olmasını hedefleyerek her dersin sonunda sistematik tekrarı yapar. Sistematik Tekrar Sistemi’nde hedef; bilginin en az  %80’ inin kalıcı hafızaya yerleşmesidir.

.

Ders İşlemek ve Öğrenmek Bu Kadar Kolay Olmamıştı!

Günümüz teknolojisi her alanda olduğu gibi eğitim sektörüne de yenilikler getirmiştir. Bilgiye ulaşmanın en kolay yolu olan teknolojik ürünler, artık okulumuzda da eğitim araç ve gereçleri arasında yoğun bir şekilde yer bulmaya başlamıştır. Bir dönem tepegöz, video, televizyon, radyo gibi unsurların kullanıldığı eğitim sektöründe artık bu materyallerin yerini tartışmasız bir şekilde bilgisayarlar, projeksiyon cihazları ve akıllı tahtalar almaya başlamıştır. Akıllı tahtada önceden hazırlanan ders sunumları yansıtılıp üzerinde rahatlıkla işlemler yapılarak saklanabilmekte ve kaybolmadan tekrar kullanılabilmektedir. Ders sırasında kaynağa ihtiyaç duyulduğunda arama motorları vasıtası ile ihtiyaç duyulan belgeye ulaşılabilmektedir. İstenirse o gün işlenen konu okulun web sitesine aktarılarak o gün okula gelemeyen öğrencinin derslerini takip edebilmesine imkân sağlamaktadır. Görerek eğitimin daha kalıcı olduğu düşünüldüğünde akıllı sınıfların yaygınlaşmasının önemi de ortaya çıkmaktadır.  Okulumuz da Akıllı tahta ile ;

  • Daha ETKİLEYİCİ
  • Daha İLGİ ÇEKİCİ
  • Daha YARATICI
  • Daha HEYECAN VERİCİ dersler işlenmektedir.
+ Çapraz Denetleme Sistemi

Kendimizi Denetliyoruz!

Bu sistemde alanların da uzman olan öğretmenlerimiz, büyük bir güven ve hoşgörüyle birbirlerini denetlemektedirler. 1. Periyot olan okul aşamasında öğrencilerin öğrenme konusundaki eksikliklerini saptanarak, 2. periyot da farklı bir öğretmenin derse girmesiyle çapraz denetleme sistemi yerine getirilmiş olur. Bu sistemde amaç eğitim kalitesini yükseltmek olup, yapılan çalışmalarla eksiksiz öğrenme kalıcı hale getirmektedir.

Bu programımızda hedef;yapılacak AR-GE çalışmaları sayesinde eğitim kalitesini yükseltmektir.Kendi alanında derse giren ,öğrencilerini yakın takibe alan başarının mimarı saydığımız öğretmenlerimiz büyük bir aile yapısı içerisinde birbirlerini denetlemektedir.

Aynı branşta görev yapan iki öğretmenimizin belirli periyotlarda,ATP sistemine bağlı olarak öğretmen değişim sistemi sayesinde birbirlerinin denetleyicisi olarak derslerine girmesi ile meydana gelir.Programımızın amacı ;Öğrenci veli memnuniyetini artırmak ve öğrencinin almış olduğu eğitimi yakından takip ederek, Öğretmen Başarı Sistemi‘ni oluşturmaktadır.

Eğitim Koçlarımız ile Hayatınıza Yön Vermeye Hazır Mısınız?

Özel TEK Ortaokulu’nda eğitim koçlarımız öğrencilerimize gereken yapıyı, destek ve geri bildirimi sağlayarak, onları harekete geçirmek ve hedeflerine ulaşması konusunda istek uyandırmaktadır. Günümüzde eğitim kurumlarının çeşitliliği ve fazlalılığı öğrencide sistem farklılıkları yaratmaktadır. Özel TEK Ortaokulu Okul+Dershane+Özel Ders sistemi ile çalıştığı için bu sorunu eğitim koçları sayesinde ortadan kaldırmaktadır. Öğrencinin şu anki durumu ile olmak istediği durum arasında bazen uçurumlar olabiliyor. Eğitim koçluğu istediği durum veya konum arasındaki farkı en aza indirmeyi hedeflerken, bireyin hayatını olabilecek en üst potansiyelle yaşamasını sağlamak için erken yaşlarda verilen hizmettir. Bireyin kendine inanmasına, güçlü yönlerini kullanmasına yardımcı olur, başarılı yönlerini hatırlatır. Koçluğun temel işlevlerinden biri olan; strateji oluşturmak, bir eylem planı yaparak, kişinin yol haritasını çıkarmaya erken yaşlarda başlamasını sağlar. Özel TEK Ortaokulu’nda eğitim koçlarımızın nezaretinde olan her öğrencimiz; Zaman kullanımını çok daha etkili hale getirirken; “zamanı”, düzenlemeyi ve kullanmayı öğrenirler. Çok daha düzenli ve “organize” olurlar. Öğrenim konusunda çok daha istekli olur, öğrenmeye merak duyar ve bu merakını hep canlı tutar. Çok daha katılımcı davranışlar sergilerler. Hedef “belirleme ve netleştirme” çalışmalarını düzenli olarak gerçekleştirirler. Öğrenim ve toplumsal yaşam dengesini kurarken, kendi öğrenme biçiminin bilincine varırlar. Daha sağlıklı bir yaşam sürme alışkanlıklarını benimserler. Başarısız ya da başarılı olma korkusu ortadan kalkar. Dikkat dağınıklığı yada bozukluğu ile mücadele etmede daha başarılı olurlar. Hem birey hem de öğrenci olarak gelişme ve değişme sağlarlar.

REHBERLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

Özel  TEK  Ortaokulları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık birimi olarak öğrencilerimizin yaşadıkları ve yaşayabilecekleri  her tür bilişsel,sosyal,duygusal zorlantıları  önleyici faaliyetlerde bulunarak öğrencilere mutlu ve üretken olabilmeleri  için gerekli niteliklere ulaşmaları amacıyla uzman kişilerce verilen bir hizmettir.

Faaliyet  alanlarımız ;

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Öğrenci tanıma çalışmaları
  • Ölçme değerlendirme çalışmaları
  • Psikolojik danışmanlık çalışmaları
  • Akademik destek çalışmaları
  • Dikkat becerilerini geliştirme çalışmaları
  • Sınavlara hazırlıkta destekleyici çalışmalar
  • Bireysel sosyal sorumluluk çalışmaları
  • Problem çözme çalışmaları
  • İletişim becerilerini geliştirme çalışmaları
  • Akran iletişimi
  • Aile,okul,öğrenci iletişimi
  • Değerler eğitimi çalışmaları
  • Zaman Yönetimi
  • İlgi Yetenek ve Tespit Çalışmaları
10

AİLE DANIŞMANLIĞI HİZMETİ
Öğrencimizin Ev Hayatını Ciddiye Alıyoruz!

Aile danışmanlığının amacı, aile içinde yaşanan kişiler arası sorunlar olabileceği gibi, tüm aileyi etkileyen ölüm, kronik hastalık, bir aile bireyinin evden ayrılması gibi konularda aile bireylerine destek vermektir. Aile danışmanlığının belirgin ve açık hedefleri vardır. Amaç, ailenin yaşadığı sorunların çözümünün yanı sıra aile bireylerinin birbirlerini daha iyi anlamalarını, belirgin ve esnek sınırlar çizebilmelerini sağlamayı kolaylaştıracak yeni beceriler kazandırmaktır. Özel TEK Ortaokulu’nda Aile Danışmanlığı hizmeti Psikolog tarafından verilmektedir.

Screenshot_2

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

Psikolojik Danışmanlık Birimi’miz çocuklarımızın psikolojik sorunlarını inceler ve çözüm yolları önerir. Günümüz de ebeveynler çocuklarının psikolojik sorunlarını önemsemekte ve yardım aramaktadırlar. Artık anne-babalar çocuklarını “tembel, yaramaz, söz dinlemiyor” gibi ifadelerle damgalamak yerine uzman bir psikologa giderek destek alıyorlar. Çünkü sorun ortaya çıktığın da geç kalınmadan uzman bir psikologa danışmak ve ondan yardım almak sorunun kısa zaman da çözülmesini sağlamaktadır. Böylece ebeveyn olmanın en büyük erdemliği olan, topluma daha mutlu ve ruh sağlığı yerinde bireyler yetiştirilecektir. Yükseliş Koleji olarak öğrencilerimizin ev yaşantısından, okul yaşantısına, sosyal hayatından, hedeflerine kadar her kademede onların yanında yer alıyoruz.

Psikolojik Danışmanlık Birimimiz ile;

  • Anksiyete / Kaygı (Performans kaygısı, Sınav kaygısı, Yaygın kaygı.. vb.)
  • Depresyon
  • Panik atak
  • Obsesif kompülsif bozukluk
  • Fobiler (okul fobisi, sosyal fobi… vb.)
  • Davranış ve uyum problemleri
  • Dikkat eksikliği
  • Kişilik sorunları
  • İlişki sorunları
  • Benlik değeri
  • Öz güven eksikliği
  • Yetersizlik duyguları
  • Sosyal beceri eksikliği
  • Atılganlık sorunları
  • Stresle başa çıkma
  • Öfke Kontrol gibi konular ile hizmet vermekteyiz.
11

ENTELEKTÜEL VATANDAŞ PROGRAMI

Programımızın hedefi; gelişen dünyaya ayak uyduran, sürekli kendini geliştiren ve çağdaş dünya görüşüne sahip bireyler yetiştirmektir.  Bu program kapsamında branş öğretmenleri tarafından hazırlanan kitap isimleri öğrencilere teslim edilir. Her kitap verilen süre içerisinde okunarak, ana temasının kompozisyon haline dönüştürülerek, topluluk önünde öğrencinin münazara şeklinde anlatması sağlanır. Programın amacı; okuyan, araştıran, sorgulayan, özgüveni yüksek, hitabetini güçlendiren bireyler yetiştirmektir.

12

ZİHİN HARİTALARI İLE KOLAY ÖĞRENME

Zihin Haritaları tekniği öğrenme ve tekrar sırasında zihnin her iki lobunu da aktif olarak kullanarak daha kolay ve kalıcı öğrenme sağlar. Zihin haritaları bilgiyi organize etmek için kullanılan bir grafik yöntemidir. Zihin haritalarını not tutmak için, yabancı dil öğrenmek için,ders çalışmak için,öğrenmek için,öğrendiklerimizi hızlı tekrar etmek için sayısız alanda kullanabilirsiniz. Özel Tek Ortaokul’unda her ünitenin sonunda ünitenin zihin haritası çıkarılarak öğrenmenin  tamamlanması sağlanır.